Wednesday, August 26, 2009

semalam yang penuh saspen

Petang Yang Amat Memeranjatkan
semalam aku pegi ambik paper PTK (penilain tahap kecekapan) bab ni x yah citer panjang2n nanti boring plak maklumle citer pasal pereksa tentu la boring betul x?so aku citer rengkas je ,aku punya paper kul 11 pagi jadi aku kuar umah kul 9.30 takut sesat tapi laki aku tetap bermalas2
aku :cepat la nanti lambat nak cari sekolah tu lagi (aku membebel takut lambat)
mr rozi:relax la bukan jauh sangat pu seksyen 18 je...kl pun x sesat inikan pulak s 18
aku:o....takbur karang klu dah sesat jagelah(perasaan marah yang membara)
mr rozi:relax2 tak sesat nye (dengan penuh ketakburan)
last2 sesat gak sampai seksyen 24
akupun apa lagi mulala nak serang dengan bom atom mana tak nye sekolah 18 x jumpa lagi jam dah cecah 10.20 maunya x gelabah tapi akhirnya jumpa gak walaupun tawaf 3-4 kali kat seksyen 18 dan 19,habisje pekse tu akuterus g ppd untuk ukur baju seragam aku apa lagi lapcot le walaupun dah melambak kat umah x pakaipun dah gomen bagi ambik jelah......citer peksa ni x berapa saspen tapi ada citer lain yang lebih saspen nak tau tunggu.......
jiran bersalin didepan pintu......
lepas peksa aku balik umah untuk merehatkan badan dan minda...dalam pkl3.30 pintu umah aku diketuk seseorang aku masa tu dah lena diulit mimpi dengan kemalasan yang melampau akupun bukak pintu ,rupanya kak ina depan umah yang ketuk dengan muka cemas ....
k.ina:ida laki ko ada umah x klu ada mintak tolong angkat orang besalin(muka cemas)
aku:(dengan muka mamai dan terkejut bertanya) sape yang beranak
K.ina:kak wani tolong angkat dia beranak kat umah
aku:k....k(terus kejut laki aku yang sedang tido)bang cpat bangun tlg angkat orang besalin.
lakiku:(dengan muka bangun tido terus je kuar dan angkat jiran tu)
aku hanya tunggu kat depan pintu je seram tengok jiran tu diusung beramai2 dan bibik depan pintu pegang baby yang kecil dan pucat (baru bersalin) lagipun hziq tengah menangis masa tu jadi akupun tunggu laki aku kat atas je untuk dengar citer selanjutnye.
tengah aku dok tunggu tu k.ina depan umah tu naik dia pun citer la yang jiran tu beranak depan pintu umah sbb masatu dia nak kuar g hospital tapi x sempat.yang jadi bidan bibik k.ina ni bibik odah mujur dia ada klu x entah macam mane akupun x dapat nak bayangkan ngeri.
k...masa berbuka hampir tiba jadi aku pamet dulu ...bye

1 comment: