Thursday, August 27, 2009

menu berbuka

menu Utama Di Bulan Ramadhan
ini menu utama aku semalam kurma bertangkai dan tangkainya telah ku buang buat semak pinggan je,rasanya cukup enak dan lembut benda free semua nye sedap,kurma ni org opis aku yang bagi untuk semua staf...rezeki jangan ditolak.
ini menu kedua aku ikan selar masak goreng malas nak masak yang remeh2 jadi menu yg paling senang goreng je lah.tapi untuk sahur aku sira dgn cili ikan ni maklum je lah klu pagi2 tengok ikan goreng mana ada selera jadi aku sira jadi rupanya agak menarik untuk menaikkan selera bersahur.
yang ni pulak sayur sawi cina kemetot yang telah aku tumis bersama dengan cili,bawang merah,bawang putih ,halia dan ikan bilis ,klu x de sayur kata m.rozi x selera nak makan jadi aku pun tumiskan sayur untuk laki aku tu *sebenarnye bkn x selera saje nak suruh aku masak lauk banyak jenis walaupun hakikatnya hanya sedikit yang luak dan selebihnya ........sambung sendiri*
yang ni menu utama untuk bujang kecik aku ayam masak sup bersama caret,sup yang paling simple yang aku buat tampa daun sup juga sup bonjot semua ramuan aku buat sendiri *alasan malas nak g kedai beli barang yang x cukup* apa yang ada umah aku lebur dalam sup tu dan hasilnya tetap sedap *perasan walau hakikatnya rasa tah apa-apa*


aku cau dulu nak lelap mata kejab...caucincau

No comments:

Post a Comment