Thursday, November 5, 2009

uyin cukur jambul

m.rozi sedang bertungkus lumus menyiang serumpun serai untuk kenduri malamni,dengan penuh semangat dan sedaye upaye memotong sebatang demi sebatang serai dari rumpunnya.berpeluh jugak r laki aku memotong batang serai tu sampai gatal2 tangan dok tekene miang daun serai.dengan gaye tersendiri sambil memegang sabet.
ade gaye pahlawan dahulu kale x,pegi berperang gune sabet hehehehe.klu sekarang dah tentu mati katak kene senapang patahkan....
ni menu untuk malam ni ikan keli masak ompok,ni semua ikan keli bele sendiri dia punye saiz xxxl klu x caye tengok gambar kat bawah ni.
ni baru sekor ade banyak lagi kt dalam kolah lame tepi umah tu,kat kampung macam2 boleh bele bkn kate ikan keli je lintah pun dibele (lintah projek m.rozi)
ni puteri yang nk dicukur rambutnya anak buah aku yang baru ,namenye nurin asyiqin atau name glamer die uyin name yg diberi paklong die(m.rozi). geram aku tgk muke die tembam dah la tu asik tido je keje die susah nak tgk die celik mate,klu nk tgk die celik kene kacau dulu br bangun itupun kejab je .
semua yang dok tengok uyin ni misti cakap muke die macam muke maklong mase kecik ,maklong die aku r sape lagi mak uyin ni pun ckp anak die mcm muke aku,tetamu yang datang siap ckp ni klu jadi anak maklong die padan la.aku pun x tau mgkin sbb pipi uyin ni kot yang same mcm maklong die tu yg diorang dok ckp same.

No comments:

Post a Comment